Wednesday, 14 December 2011

Jalani apa yang memang seharusnya engkau jalani, dan akupun akan menjalani apa yang seharusnya aku jalani, dan semoga niat, tekad dan tujuan hanya untuk mengharap Ridha-Nya, bukan yang lainnya. Meskipun jalan yang ditempuh akan menghadirkan peluh, dan kadang membuat kita rapuh, namun sungguh, disaat seperti itu kita akan merasakan betapa nikmatnya berjuang di jalan-Nya..

“Sesiapa yang melapangkan seorang muslim dari satu kesusahan dunia nescaya Allah melapangkan untuknya satu dari kesusahan di akhirat. Sesiapa yang memudahkan seorang yang di dalam kesusahan nescaya Allah akan memudahkan (urusannya) di dunia dan di akhirat dan sesiapa yang menyembunyikan rahsia seorang muslim nescaya Allah akan memelihara rahsianya di dunia dan di akhirat. Dan Allah sentiasa menolong seseorang hamba selama ia menolong saudaranya”.

Wednesday, 2 November 2011

Assalamualaikum..Alhmdllah tanggal 23 oktober 2011, i've got a gud news from my frenz.. its bout MARA.. i had been offered a loan from MARA..Ya Allah.. i'm grateful to you Ya Allah...

" BETAPA CANTIK NY dan INDAH NY CIPTAAN ALLAH"

saat pertama kali aq menaiki flight aq begitu teruja.. terutama sekali saat kapal terbang e2 naik diatas awan.. bukan teruja kerana dapat tegok awan tetapi dapat tegok keindahan alam yg saat indah.. saat itu satu soalan mula melayang difikiran ku.. "cm ner awan ni blh tergantung dkt langit..???? ap yg membuatkn dy tergantung?? terlalu indah dan cantik..Allah itu cantik dan semua ciptaan ny cantik.. sungguh menajubkan... bersyukur sgt sbb mama aq izinkan aq nek flight... Bersyukur sgt sbb Allah itu bg aq puang tgok awan yg indah,wlupn sekejap je.. aq tetap bersyukur..penerbangan selama 45minit 2 amt bermakne bg aq.. bila aq tegok awan 2 rse tenang je hati ni setenang awan dilangit 2.. SubahanAllah.. betapa INDAH ny ciptaan Allah.. n bila aq tgok ke bwh nmpk gunung2 yg sgt cntik.. begitu la yg aq dpt lihat pemandangan bumi dr atas wlupn sekejap je..aq bersyukur yg teramat sgt sbb akhirny impian aq tuk terbang tinggi tercapai gak.. utk melihat betapa besar ny ciptaan Allah.. Allahhuakhbar.. "BETAPA INDAH NY CIPTAAN MU YA ALLAH".. hnye kauyg mampu mncipta Alam seindah ini..

p/s: wahai manusia, BERSYUKUR lah pada Allah diatas segala nikmat yg diberikn olh NY sblm nikmat itu ditarik balik.. iaitu nikmat alam yg INDAH n CANTIK..jgn lah kite rosakkn ny dengan segala perbuatan jahat kite..

Thursday, 27 October 2011

~ Islam as a guide in my life ~

Assalamualaikum..



I was pleased with Allah as my Lord and Islam as my religion and with Muhammad as a prophet and messenger

~ CINTA YANG HAKIKI HANYALAH CINTA KEPADA ILAHI ~






aQ sering trpikir kenapa remaja sekang ni ramai yang suka berkapel.. bukan setakat berkapel je xp suka sgt wt perkare2 yg xelok.. xterpkir kah mereka akan dosa dakhirat t.. sorry 2 say,aQ bnci tgk org2 yg kapel skng ni.. meluat yg teramat sgt klu trnmpk.. lg2 tyme pg kl sentral,klu dlm train xyah ckp r.. brlmbak.. sek bek aQ xslalu nek train yg brcmpur uh.. aQ akan plih train yg trtera tulisan ladies only..hmm.. bukan ke lbh baek menyerahkan jiwa dan raga 2 pada ILAHI.. kn dy yg mnciptakan kite.yg memberi kite nyawa,yg mmbri kite nikmat..np xna brsyukur dgn dy??? mengelak diri daripada membuat mksiat..klu blh carilah cinta yg sejati,cinta yg betol2 hakiki iaitu cinta kepada ILAHI.. kerana cinta e2 sajalah yang akn kekal.. cinta kepada manusia hnye lah sementara..klu korang betul2 syg kn Si dy cintai n sygilah Si dy kerana Allah.. selalu doakan Si dy.. IAllah cinta 2 akn kekal.. bia DY sje yg tw betapa syg ny kite pd Si dy..

Cinta,
lahirny dari dua hati,
hadirny tanpa dipaksa,
Ya Allah aq telah jatuh cinta,
Ya Allah ya tuhanku,
telah datang padaku seorang insan ,
yg telah mngetuk pintu hati ini,
sekirany dy adlh jodohku yg trbaik,
yg telah kau tetapkn utkku ,
sejak dari kandungan ibuku lg,
maka permudahkn lah urusanku,
prmudahkn lah urusan dy,
Ya Allah Ya Rahman,
Ya Allah Ya Rahim,
lindungilah imanku Ya Allah,
lindungilah iman dy Ya Allah,
lindungilah iman kmi brdua,
sepanjang prhubungn kmi brdua Ya Allah,
Ameenn Ya Rabbalalamin....

~ three IZZ ~

how i really love n like him

i dunt knw how 2 tell him bout my feel.. evry tyme,evry moment i alwys remember bout him..in prayer.. forgive me Ya Allah.. i cannot avoid it..help me Ya Allah.. i've started fall in love wif him.. how i can tell him..i can only pray for him..

MY BELOVED FRENZ.. KAWAN2 YANG MEMBUATKAN AQ KUAT DISINI..



Wednesday, 26 October 2011

"pEngLmAn aQ dSini mMbuaT dIrIkU lEbIh kUaT "

kwn2.. dkt sni aQ dpt bnyk sgt ilmu.. ilmu diniah n ilmiah.. n at sni aQ dpt kwn2 yg slalu spprt aQ..Alhmdllah Allah tw ap yg trbaek tuk aQ.. dy kurniakn aQ kwn2 yg mnyayngi aQ.. tengs 2 u Ya Allah.. act.. aQ na sgt kua dr cni.. mse 1st2 dtg lu cm2 yg aQ kne hadapi.. but Allah knw everthng bout me.. b4 aQ blik rye ri2 aQ kne isi smue mrkh tst.. Alhmdllah Allah 2 bg aQ rse dpt result yg agk cmrlng.. tnjuk at abh pointer aQ.. abh puji aQ.. aQ ckp an abh stu mlm aQ xtdo bb phm kn +math.. smpi mate bngkak + power naek.. xp dpt hasil ny an.. huhu.. tst +kuiz aQ dpt 3.smtnhg.. huhuh.. hnye Allah je yg tw ap prassan aQ.

~kUaTKanLAh dIrIkU dIsIni~

Kadang2 aq rse lemah sgt kat sni.. myb ni la dugaan yg Allah berikan pd aq pd wk2 skng ni.. wk2 yg amat kritikal pd aq.. xp aq harus kuat.. Allah 2 slalu sgt na uji keimanan sseorg 2.. trmasuk aq gak.. xp aq skng ni jge sgt ibadah aq.. wk2 solat aq.. bnyk sgt yg aq kne jge.. prgaulan aq.. tingkah laku aq.. perangai+sikap aq.. Allah tgk smue 2.. na sgt dpt mardatillah dr Ny.. ssngguh ny mardathillah dr Ny sgt pnting wt ku tuk truskn khidupan ku ini.. Ya Allah Engkau kuatkn la diriku smasa sdng mnuntut ilmu ini.. ssngguhny aq amat mngharapkanny.. aQ pn skng ni amt mrlukn sseorg yg amt aQ prcayai tuk mminta pandangn.. aQ mohon sgt2 pd Ny.. temukan lah aQ dgn dy.. Ya Allah.. ku brtrime kasih pd ku krana mmbriku prasaan ni.. xp aQ tidak mampu tuk mngawal prsaan ni.. ssngguh ny aQ mngharap kpd mu sahaja Ya Allah..

KATA2 HIKMAT

BERLAGAK SEPERTI ORG PINTAR,JAUH LEBIH MUDAH  DARIPADA BERLAGAK SEBAGAI ORG BODOH

umumny org akn lbh cenderung b'lagak spt pintar dan seperti org pnye bnyk kemampuan .b'lagak diam2 seolah-olah tidak punya kemampuan ap2. ini adlh kerana dy tkut klu tidak d'pndng org @ tkt tidak d'hargai org

~kAsIh mU sEoRAng 'ABAH'~

Abah,
baru kini kami mengerti ap erti hidup,
ap erti kasih sayang yg sebenar,
kerana engkau la yg telah buat aQ memahami ny..

Abah.
betapa besar ny pengorbanan mu.
snggup b'koraban demi kebahgiaan ank2 mu,
mndidik mereka dr kecil hingga dewasa,
memberikn pendidikan agame yg smpurne,

Abah.
ku b'terime kasih kepada mu kerana tlh membesarkn kami,
hingga kami blh berdiri megah d'ats bumi Allah ini,
hingga kami blh b'jln sndry ,
hingga kami blh mnjadi seorg insan pd hari ini..

Abah,
ssngghny jasamu t'lalu b'nilai bg kami,
akan kami akn blja b'sngguh tuk m'bela nasib mu d'hari tue klak,
akn kami bawa sgulung ijazah tuk mu jua,

Abah.
smue ini nukilan tuk Abah,
drpd kami anak2 mu,
terime aksih atas sgale2 ny Abah,
pengorbanan mu tidak akn kami lupa Abah..

'SELAMAT HARI BAPA' ABAH..
THANK  A LOT 2 U ABAH..
dr kami anak2 Abah,
nor asikin,
nor azlin,
azizan,
nor wani,
azman.
azanizam,
sakinnah,
mawaddah..

WHY 'COUPLE' MAKE US TROUBLE N WHY DA MOST PEOPLE SAY 'SINGLE' IS SIMPLE?

4 me cpl make me trouble coz kite kne jge aty n prasaan dyorg,, ap2 pn yg kite wt kne cakap an dyorg.. n yg most impotant skli kne bg tw dyorg kite kne kua an spe n p mne? korang xrse rimas ke? n ble korang dpt s'seorng uh yg sensitif korang lah yg kne pujuk Si lelaki ny sbb korang xckp an dy dlu ap korang na wt uh.. pdhal korang kn gurl.. dyorg la kne pujuk kte.. ni terbalik plak..xrse buang mse korang ke 2..

an ad bnyk la korang blh wt.. stduy ke n anythng yg berfaedah.. ni xsmue mse korang akn korang abes kn at si2 jeq.. bkn mse x duet korang gak.. na msj n call dyorg.. lw korang ckp statement aQ ni xbtl bg bkti at aQ k.. xkn dyorng je yg asik cll n msj korang je an.. msti korang pn sme an.. xsah la klu xkol n msj 1 ary.. msti ckp rndu r e2 la ini la.. tol an? huhu.. aQ pn ad pngalaman kapel n aQ pnh rse cm uh.. Nyesal gile!!! bg aQ bkn ny stkt buang mse n tenage xp wt dose n zina gak.. dose bb tiap2 ary ngt at Si dy n lpe pd suruh Allah.. n at aty ad dysorng je pdhal kn yg most impotant at aty kite uh nabi n rasul.. xke 2 nme ny buang mse n wt dose.. huhu.. ni ap yg aQ tulis dr lubuk ary aq sndry.. dr ap yg pnh aQ rse ble b'cpl ni.. so aQ rse korang pn ad pndngn sndry an tentang cpl ni.. So aQ da ckp ap yg aQ na sal cpl ni.. skng ni na b'alih lak psl single.. ap yg koranhg rse ble jd single ni? msti korang akn ckp bosn la.. ni la 2 la.. mcm2 alasan yg korang bg an..xp sometyme alasan korang 2 xblh d'terima dek akal... aQ pnh trdgr la kwn aQ ckp klu xde llki dlm idup dy rse cm na mti.. ad ke ckp cm 2..Allah 2kn ad.. agpn dy yg bg kite nikmat perasaan uh so korang manfaatkn la.. ni x.. blh ckp cm 2 lak.. cbe r korang pkir blik.. lw korang single tak yah la korang bzir an bnyk nse n wang tuk Si Dy jeq.. korang pn xperlu la jge aty dyorng jeq.. n xperlu bg tw korang na p mne n nan  spe.. ok la korang.. ap2 pn single is better than kapel.. spe2 yg xkapel mmg aQ tabik r.. huhu.. bak kte orng mnahan nafsu kite drpd wt dose n maksiat an..

*****AP YG TERJADI MEMPUNYAI SEBAB YG TERSENDIRI*****

Mengapa sy kata bergitu..?  s'seorang yg ske memerhati.. ap2 yg berlaku slalu sy refresh blik.. kebanyakkan org penah cakap ap yg brlaku pd kite mempunyai hikmah d'sebalikny.. cbe kite luht kjadian yg berlaku baru2 ni.. Tentang kjadian tanah runtuh d'Ulu langat.. slame ini kite lalai n leka terhadap hal dunia n hanye seketika sja kite ingt akn Allah apbile d'timpa kesusahan.. sy pnh mnghadiri 1 program.. penyusunan program e2 membuat sy tertarik.. stiap ap yg d'jalankn n ap yg berlaku ad sebab.. exmple :seperti sukan o permainan yg d'rancangkn mempunyi reason.. n after selesai stiap individu yg mngikuti program e2 akn d'beri peluang bercakap tentang ap yg mereke pelajar.. d'sini sy prhatikn dlm prorgram KAHFI anjuran HALUAN JOHOR ini memberi kn peluang kepada setiap individu tuk mempelajari sesuatu n mngaplikasikn dlm kehidupan seharian mereka...olh e2 mereka sndry akn lbh memahami ap yg berlaku n mngerti apkah hikmah d'sebalik smue e2..